salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

انواع عفونت سینوسی

1- عفونت ویروسی سینوس

بسیاری از افراد هنگام بیماری فورا از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می کنند، اما ممکن است تعجب کنید که شایع‌ترین بیماری‌های سینوسی در واقع به خاطر عفونت‌های ویروسی هستند، نه باکتریایی. این بدان معنی است که آنتی بیوتیک هایی که مصرف می کنید در واقع بی فایده هستند زیرا نمی توانید ویروس را با آنتی بیوتیک ها بکشید.
علائم عفونت ویروسی سینوس به طور معمول هفت تا ده روز طول می کشد و به طور کلی با استراحت و حمایت طبیعی از رژیم غذایی مناسب و گیاهان یا مکمل های حمایتی خود به خود بهبود می یابند. عفونت های ویروسی سینوس به آنتی بیوتیک نیاز ندارند. هنگامی که هر نوع عفونت سینوسی را تجربه می کنید احتمال بیشتری دارد که یک عفونت ویروسی سینوس باشد.
2- عفونت های باکتریایی سینوس

عفونت باکتریایی به اندازه عفونت‌های ویروسی رایج نیست اما ممکن است تشخیص تفاوت بین عفونت باکتریایی و ویروسی مشکل باشد چون نشانه‌های رایج سینوزیت را دارند. عفونت ویروسی سینوس در برخی موارد ممکن است به یک عفونت باکتریایی سینوس تبدیل شود. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که باکتری در حفره های سینوسی پر از مایع تکثیر می شود.نشانه هایی که عفونت ویروسی سینوس به یک عفونت باکتریایی تبدیل شده است، افزایش شدید علائم، مانند افزایش تراکم یا تخلیه بینی (ضخیم، تیره و یا سبز مایل به زرد) و درد شدید صورت است.
همچنین توجه داشته باشید که تفاوت اصلی بین عفونت های ویروسی و باکتریایی سینوس این است که انواع عفونت باکتریایی معمولا بیشتر از 10 روز طول می کشد. اگر بعد از هفت تا ده روز پس از بهبودی، شکست وجود داشته باشد

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۱/۲۶
  • سارا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی