salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

رسیدن به موفقیت

بخش ۱- توسعه ی مسیر موفقیت

۱- تعریف موارد مورد علاقه ی شما. قبل از این که بتوانید به تعریف موفقیت دست پیدا کنید، باید بتوانید بگویید موفقیت برای شما چه تعریفی دارد. در حالی که ممکن است چند سال بگذرد تا بتوانید بفهمید که واقعاً از زندگی خود چه می خواهید، به چه چیزهایی علاقه دارید و عشق می ورزید؛ و چه ارزش هایی هستند که به شما در تعیین اهدافتان کمک می کنند و معنای واقعی زندگی شما می باشند. اگر در این مرحله تعریف مواردی که ذکر کردیم مشکل دارید؛ می توانید از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده تان بخواهید به شما کمک کنند. از خودتان سؤالات زیر را بپرسید:

ترجیح می دهید که چه چیزی به ارث بگذارید؟

آیا دوست دارید که دیگران شما را به خاطر داشته باشند؟

چگونه می خواهید جامعه خود را به جای بهتری تبدیل کنید؟

موضوعات مورد علاقه شما در زندگی کدام اند؟ برای مثال؛ به موضوعاتی فکر کنید که از مطالعه آنها در مدرسه لذت می برید. از خودتان بپرسید چرا به این موضوعات علاقه مندید؟

برای مثال اگر به تئاتر موزیکال علاقه دارید، فکر کنید تا دلیل آن را بدانید: آیا به دلیل علاقه تان به موسیقی بوده است؟ یا این که علاقه دارید برای رسیدن به هدفی مشترک؛ در کارهای گروهی شرکت کنید؟

۲- لیستی از اهداف خود و اقداماتی که برای دستیابی به آنها می خواهید انجام دهید؛ تهیه کنید. مطمئن باشید که هم اهداف کوتاه مدت و هم اهداف بلند مدت را در نظر گرفته اید. سعی کنید اهداف مالی و اهداف حرفه ای؛ همچنین اهداف روابطتان در زندگی؛ اهداف شخصی برای بهتر شدن شخصیت خودتان، چیزهایی که می خواهید تجربه کنید یا چیزهایی که می خواهید یاد بگیرید؛ همه و همه را در لیست قرار بدهید. یک جدول زمانی رسم کنید تا بدانید که در چه زمانی می خواهید هر بخش محقق شود.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۱۶
  • سارا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی