salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱) ابزار آرایشگری برایش بخرید: قبل از بردن فرزندتان به آرایشگاه، همه وسایل مورد استفاده در کوتاه کردن مو را به او معرفی کنید و مراحل کار را برایش توضیح دهید. می توانید با هم به فروشگاه بروید و برای او شانه، قیچی و پیش بندی خوش آب ورنگ و مورد علاقه خودش تهیه کنید.
 ۲) زمان مناسبی را انتخاب کنید: چه خودتان بخواهید موهای فرزندتان را کوتاه کنید، چه آرایشگر؛ بالاخره باید کودک را به تدریج در جریان قرار دهید تا آمادگی لازم را کسب کند. به هیچ وجه زمان هایی که می دانید فرزندتان خسته و بی حوصله است (مثلا بعدازظهر ها) برایش وقت آرایشگاه نگیرید. ببینید کوچولوی تان کی سرحال تر است. بعد از خوردن یک صبحانه خوشمزه، شاید زمان مناسبی برای آرایشگاه رفتن باشد.
 ۳) اولین وقت آرایشگاه را بگیرید: اگر اولین بار است که فرزندتان را به آرایشگاه می برید یا او از آرایشگاه و کوتاه شدن موهایش می ترسد، از قبل ذهن او را آماده و به آرایشگاه و زیبا شدن علاقه مندش کنید. به عنوان نمونه، در اینترنت یا مجلات، عکس هایی را از بچه هایی که موهای شان را کوتاه کرده اند، پیدا کنید و به فرزندتان نشان دهید و در مورد هر مدل مو برایش توضیح دهید. می توانید یک داستان زیبا هم درباره کودکی که به آرایشگاه رفته، برایش بسازید یا به او قول بدهید که بعد از کوتاه کردن موهایش با جایزه ای غافلگیرش خواهید کرد.

ادامه مطلب...

  • سارا مهدوی
  • ۰
  • ۰

۱-کاری که دوست دارید را انجام دهید

اگر شما فوتبال بازی کردن، نوشتن شعر، نواختن یک موسیقی و یا هر چیز دیگری را دوست دارید، برای انجام آن وقت بگذارید. با اینکار میفهمید که با انجام کارهایی که دوست دارید، غرق در شادی میشوید.

۲-به دیگران کمک کنید

گاهی اوقات بعد از رسیدن به اهداف شخصی مان، هنوز هم احساس پوچی میکنیم چون به زندگی فرد دیگری کمک نکرده ایم. وقتی ما داوطلبانه به دیگران کمک میکنیم، احساس خوبی در ما ایجاد میشود. تاثیر این احساس باعث ایجاد یک منبع بالقوه ی قوی برای خوشحالی ما است.

۳-سپاسگزار باشید

وقتی به تمام چیزهایی که دارید فکر کنید و برای داشتن آنها سپاسگزار باشید، متوجه میشوید که چه انسان خوشبختی هستید. بدون آنکه حتی متوجه این باشید که نیازهای اولیه ی ما مثل غذا و یا سقفی بالای سرمان به ما از طرف خداوند اعطا شده است. با قدردانی از چیزهایی که دارید، در زندگی احساس شادی بیشتری داشته باشید.

ادامه مطلب...

  • سارا مهدوی
  • ۰
  • ۰

پرستار مناسب چه ویژگی دارداگر پرستار کودک خود را از طریق موسسات و مراکز خدماتی انتخاب می‌کنید، باید مطمئن شوید که این موسسه مجوزهای لازم را داراست و زیر نظارت واحدهای نظارتی بهزیستی خدمات خود را به مردم ارائه می‌کند. علاوه بر این، هنگام انتخاب پرستار باید توجه کنید که همواره از پرستارهایی که رشته تحصیلی آن‌ها کودکیاری یا روانشناسی بوده برای نگهداری و مراقبت از فرزندتان استفاده کنید چرا که تصمیم دارید فرزندتان را در بهترین ساعات روز که بهترین زمان ممکن برای بازی و یادگیری کودک است، به او بسپارید. بنابراین بهتر است به جای انتخاب یک پرستار معمولی از پرستار تحصیل کرده و آشنا به کودکیاری و مراقبت از کودک استفاده کنید.
بهترین سن برای پرستار کدام استبرای انتخاب پرستار باید به سن او توجه کنید. انتخاب پرستار جوان و بی‌تجربه قطعا انتخاب مناسبی نیست چرا که ممکن است او به دلیل بی‌تجربگی نتواند در شرایط بحرانی و پرخطر، تصمیم مناسب را برای حفظ و سلامت کودک‌تان بگیرد و از سویی انتخاب یک پرستار مسن که توانایی همراهی کودک پر انرژی و پر جنب و جوش را نداشته باشد یا حوصله صحبت کردن و سر و کله زدن با بچه را نداشته باشد، قطعا نمی‌تواند گزینه خوبی برای پرستاری باشد. بنابراین توصیه ما این است که برای انتخاب پرستار به سراغ پرستاری میانسال که در حدود ۲۸ تا ۳۸ سال دارد، بروید. البته در کنار سن، مهارت‌های پرستار در زمینه مراقبت و نگهداری از کودک نیز بسیار مهم است و نباید از آن‌ها غفلت کرد.

ادامه مطلب..

  • سارا مهدوی
  • ۰
  • ۰

مدیریت زمان

۱- زمانتان را بازبینی کنید

اولین گام در مدیریت زمان جایی است که به آنچه واقعا انجام می دهید پی ببرید. ممکن است فکر کنید برای ارسال ایمیل فقط ۳۰ دقیقه کافی است، اما در حقیقت این کار یک ساعت از روزتان را به خود اختصاص می دهد.

ساده ترین راه برای اداره کردن زمانتان دانلود برنامه هایی مانند Smarter Time یا Toggl است. برای تمام کارهایی که در طول هفته انجام می دهید، می تواند مفید باشد. از این پس گزارش کاملی دارید تا متوجه شوید چگونه وقتتان را از دست داده اید. سپس با استفاده از اطلاعاتی که دارید می توانید وقتتان را تنظیم کنید.

۲- برای هر کاری وقت محدودی قرار دهید

من متوجه شده ام زمانی که وقت محدودی را برای انجام کاری در نظر گرفته ام مانع اتلاف وقت و به تعویق انداختن کارها می شود. به عنوان مثال، اگر بخواهم مقالهای برای وبلاگم بنویسم، زمانی که برای خود تعیین می کنم ۲ ساعت است؛ بنابراین اگر ساعت ۸ صبح شروع به کار کردم، سعی می کنم تا ساعت ۱۰ آن را تمام کنم. به نوعی، شبیه بازی است.

از آنجایی که بین کارها و فعالیت هایم فاصله ای قرار داده ام، اگر کارم در زمان مشخص شده تمام نشود، می توانم بدون صرف غذا کارم را تمام کنم به جای اینکه وقتم را صرف کار دیگری کنم.

۳-کارهایتان را لیست کنید و حتما انجام دهید

حتما اپلیکیشن To do list را دانلود و بر روی گوشی تان نصب کنید. “تمام اهداف و پروژه ها از قسمت های کوچکتر تشکیل شده اند که باید برای رسیدن به هدف انجام شوند یا پروژه را کامل کنند” ویلیام لیپوفسکی پیشنهاد می کند که لیست هایی را برای هر هدف و پروژه تنظیم کنید که شامل همه مراحل قابل اندازه گیری است که لازم است کامل شوند. یعنی خیلی راحت آنها را روی کاغذ یا در اپلیکیشن گوشی بنویسید. مثلا امروز باید:

اول ایمیلم را چک کنم

دوم ماشینم را به تعمیرگاه ببرم

سوم ….

ادامه مطلب...

  • سارا مهدوی