salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

۱۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱-عکس های جذاب و تاثیر گذار قدرتمندتر از هزاران کلمه هستنداولین و مهمترین نکته ای که هنگام اسلاید سازی باید به خاطر داشته باشید این است که هیچ وقت قدرت عکس را دست کم نگیرید. در واقع عکاسی ابزاری قدرتمند برای انتقال پیام شما به شکل بصری محسوب می شود. برای اینکه بتوانید دیگران را تحت تاثیر طرح پیشنهادی یا محصولی که معرفی می کنید قرار بدهید باید از عکس های جذاب استفاده کنید وگرنه خیلی زود ارائه شما خسته کننده می شود.
نکته مهم: عکس ها و تصاویرتان باید مکمل برنامه شما باشند و توجه افراد را به سمت موضوعی که درباره آن صحبت می کنید بیشتر جلب کنند. یادتان باشد که عکس ها باید نقش حمایتی داشته باشند و موضوع اصلی شما را ساپورت کنند نه اینکه از موضوع، دور و پرت باشند.
سعی کنید هر جایی که به نکته مهم و قابل توجهی برخورد کردید از یک عکس استفاده کنید. عکس ها و تصاویر مرتبط تاثیر بسیار زیادی روی مخاطب دارند و توجه او را به موضوع بحث جلب می کنند. تا جایی که می توانید در اسلایدهایتان از متن و نوشته کمتر استفاده کنید چون مخاطب باید تمام توجهش را به شما معطوف کند و با خواندن متن و نوشته داخل اسلایدها حواسش از موضوع اصلی پرت نشود. علاوه بر این یادتان باشد که از عکس های خلاقانه استفاده کنید. قالب هایی به کار ببرید که متناسب با فضای کاری تان باشند و از نهایت خلاقیت و ذوقتان در انتخاب عکس ها و تصاویر استفاده کنید.
۲- از رنگ ها، کنتراست و فضای خالی مناسبی استفاده کنیدیکی از اولین چیزهایی که موقع اسلاید سازی باید یاد بگیرید انتخاب رنگ مناسب و استفاده موثر از فضای خالیست. فضای خالی و رنگ مناسب و جذاب تاثیر زیادی روی ارتباط شما با مخاطب می گذارد. معمولا در اوایل کار طراحی اسلاید استفاده درست و مناسب از رنگ ها کمی چالش برانگیز و سخت است. تا حد امکان از رنگ هایی استفاده کنید که با محتوای کاری شما تناسب داشته باشند. می توانید از قالب های آماده ای که طرح های رنگی دارند هم استفاده کنید.
اگر شرکتتان راهنمای سبک دارد از آن به عنوان پایه و اساس انتخاب رنگ هایتان استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید از وب سایت هایی مثل Adobe’s Color استفاده کنید که تم های رنگی آماده و مناسبی در اختیارتان قرار می دهد.

ادامه مطلب...

  • سارا مهدوی
  • ۰
  • ۰

افزایش بازدهی

۱-قدرت اراده را دست کم نگیریدجنگ واقعی برای رسیدن به بهره روی و بازدهی بیشتر هر روز صبح شروع می شود. اگر بعد از شنیدن صدای ساعت زنگ دارتان آن را خاموش کردید و دوباره به خواب رفتید باید بگوییم جنگ را واگذار کرده اید!
اگر هشداری تنظیم می کنید به محض شنیدن صدای آن باید از خواب بلند شوید. این ساده ترین اما موثرترین کار ممکن است. تحقیقات نشان می دهند خاموش کردن صدای زنگ هشدار ساعت یا تلفن و دوباره خوابیدن شما را خسته تر و بیدار شدنتان را هم سخت تر می کند.
بنابراین جنگ اول بین شما و رختخوابتان است! هر روز به خودتان قول بدهید که از این جنگ پیروز و سربلند برمی گردید و اجازه ندهید میل به خواب شکستتان بدهد. به محض اینکه صدای آلارم را شنیدید بلند شوید و روزتان را شروع کنید.
۲- تمرکزتان را مدیریت کنید

هر کسی با توجه به توانایی هایی که دارد تا حدی می تواند با مسائل مختلف در طول روز دست و پنجه نرم کند. برای همین است که هدف اصلی ما در این مطلب یاد گرفتن انجام کارها به نحوی هوشمندانه تر است نه صرفا سخت تر و بیشتر.
یکی از بهترین راهها برای انجام هوشمندانه کارها این است که وظایف و کارهایتان را بر اساس ریتم بدنتان تنظیم کنید. منظور ما از ریتم بدن همان ساعت داخلی بدن است. خیلی از افراد اول صبح تمرکزشان برای انجام فعالیت های مختلف بیشتر است. برای بعضی ها هم این مساله کاملا بر عکس است. بنابراین مهمترین نکته این است که بفهمید در کدام بازه زمانی تمرکز بیشتری برای انجام کارها دارید و روی همان زمان بیشتر حساب کنید.

ادامه مطلب...

  • سارا مهدوی
  • ۰
  • ۰

بایدها و نبایدها
بایدها

کم بخورید اما در وعده های بیشتر
زیر سرتان را 10 تا 20 سانتیمتر بالا ببرید، سینه و سرتان بالاتر از سطح کمر قرار گیرد، بنابراین اسید معده به سمت گلویتان حرکت نمیکند
اگر اضافه وزن دارید، سعی کنید وزنتان را کم کنید
راههایی برای استراحت پیدا کنید
نبایدها

غذا یا نوشیدنی هایی نخورید که علایمتان را تحریک کند
3 یا 4 ساعت قبل از خواب، غذا بخورید
لباسهایی که در اطراف کمر تنگ میشوند را نپوشید.
سیگار نکشید
الکل ننوشید
داروها را بدون مشورت با پزشک قطع نکنید.

ادامه مطلب...

  • سارا مهدوی
  • ۰
  • ۰

افزایش سلامتی بدن به تولید بیشتر اسپرم منجر می شود؛ بنابراین از مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و دخانیات دوری کنید.
یکی از بهترین راه ها برای بهبود سلامتی بدن مصرف پروتئین است. سعی کنید از منابع غذایی سرشار از پروتئین که چربی کمی دارند استفاده کنید مثل سبزیجات و غلات کامل
همیشه یادتان باشد مواد غذایی ارگانیک بهترین گزینه برای انتخابند. هر غذایی را از نوع ارگانیک انتخاب کنید.
قطعا ورزش کردن بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم را به خودش اختصاص می دهد. ورزش منظم ترشح هورمون استرس که باعث صدمه دیدن اسپرم ها می شود را کاهش می دهد. تناسب اندام هم در زنان و هم در مردان به افزایش قدرت باروری شان کمک می کند.
در عین حال ورزش سنگین و شدید مضر است. اگر دوچرخه سواری می کنید بیش از اندازه پدال نزنید و حتما با پزشکتان درباره مدت و شدت ورزش کردن مشورت کنید. انجام تمرینات یوگا، تای چی و مدیتیشن هم در کاهش استرس و افزایش میزان اسپرم ها موثرند.اگر به دنبال افزایش میزان اسپرم هستید بهتر است به روابط جنسی تان نظم بدهید و هر سه روز یکبار رابطه جنسی داشته باشید.

مشخص شده است که صبح ها میزان اسپرم بیشتر از مواقع دیگر است؛ بنابراین اگر قصد بارداری دارید بهتر است در فاصله بین صبح تا بعد از ظهر رابطه جنسی داشته باشید.
گرمای زیاد سلامت اسپرم ها را به خطر می اندازد بنابراین از حمام کردن با آب خیلی داغ و یا حتی پوشیدن لباس های خیلی تنگ خودداری کنید.
ادامه مطلب...

 

  • سارا مهدوی
  • ۰
  • ۰

عسل به دلیل داشتن خواص آنتی سپتیک یا ضد عفونی کننده بهترین روش برای درمان جوش های صورت محسوب می شود.
ویژگی های آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کننده عسل باعث از بین بردن باکتری های موجود در منافذ پوست می شود.
به جرات می توان گفت که هیچ کدام از درمان های خانگی به اندازه استفاده از عسل در برطرف کردن آکنه موثر نیستند.
مقادیر کم هیدروژن پراکسید موجود در عسل به بهبود سریع جوش ها و نرمی و لطافت پوست کمک می کند و علاوه بر این قند موجود در آن نیز باکتری ها را نابود می کند.
از طرف دیگر، عسل دارای خواص ضد التهابی است و قرمزی و تورم جوش های صورت را کاهش می دهد.
در واقع بسیاری از پزشکان و متخصصین پوست هم عسل را برای درمان آکنه و جوش های صورت تجویز می کنند. این داروی شگفت انگیز طبیعی نه تنها نرمی و لطافت پوستتان را برمیگرداند بلکه بر خلاف داروهای شیمیایی موجود هیچ عارضه جانبی هم به همراه نخواهد داشت.
برای درمان جوش های صورتتان می توانید از عسل هم به شکل خوراکی استفاده کنید و هم آن را روی پوست صورتتان بمالید. مطمئن باشید مزایای عسل بیشتر از چیزیست که تصورش را می کنید.
عسل باعث جذب روغن ها و چربی های اضافه پوست می شود. پوست چرب مستعد جوش و آکنه است و عسل مانع از چرب شدن بیش از حد پوست می شود
می توانید به جای کرم ها و مواد آرایشی شیمیایی با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از عسل استفاده کنید.
آزمایشات بالینی نشان داده اند که عسل آنتی باکتریالی قوی و موثر است و حتی می تواند باکتری موسوم به استافیلوکوک اورئوس را که در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم است و سالانه جان بسیاری از افراد مبتلا به ایدز را می گیرد هم از بین ببرد.

ادامه مطلب...

  • سارا مهدوی
  • ۰
  • ۰

مواد مغذی متعدد موجود در انار، از جمله ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای مادران باردار کاملاً ضروری می‌باشند. همچنین ساختمان این میوه برای زنان، در موارد متعددی سودمند است.
۱-گنجینه ای از ویتامین c

یکی از ترکیبات حیاتی موجود در انار، ویتامین c است و مقدار مورد نیازی از این ویتامین در بدن زنان باردار ضروری است؛ زیرا وجود این ویتامین با توانایی بدن برای ساختن آهن از مواد غذایی مصرف شده در ارتباط است. مصرف مکمل‌های آهن در صورتی که هیچ ویتامین c برای جذب آن موجود نباشد، بی فایده است.
۲- غنی از فیبر

انار حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر است. خوردن سبزیجات و میوه های غنی از فیبر، به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلاتی مانند یبوست و سایر مشکلات گوارشی، به زنان باردار توصیه می‌شود. فیبر با تحریک حرکات روده، نقش مهمی در ساده کردن مشکلات تمام بدن و رهایی از ناخوشی بازی می‌کند.
۳- حاوی آنتی اکسیدان

عناصری به نام رادیکال های آزاد، در نتیجه فرایند های مختلف درون بدن تولید می شوند. این عناصر اساساً محصولات دفعی هستند (مانند سم ها) که باید بیرون ریخته شوند؛ اما بعضی از آنها ممکن است در بدن باقی بماند و با سلول‌های سالم و مولکولهای DNA مداخله کنند و باعث آسیب درون بدن شوند. همچنین گاهی اوقات جفت را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. بهترین راه برای مقابله با آنها آنتی اکسیدان ها هستند که انار حاوی مقدار زیادی از آنها است. نه تنها آنها را دور نگه می دارد، بلکه هر آسیبی که ممکن است به وجود آمده باشد را تصحیح کرده و جنین را از آسیب های مغزی ناشی از کاهش مقادیر اکسیژن در حین زایمان محافظت می‌کند.

ادامه مطلب....

  • سارا مهدوی
  • ۰
  • ۰

انواع عفونت سینوسی

1- عفونت ویروسی سینوس

بسیاری از افراد هنگام بیماری فورا از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می کنند، اما ممکن است تعجب کنید که شایع‌ترین بیماری‌های سینوسی در واقع به خاطر عفونت‌های ویروسی هستند، نه باکتریایی. این بدان معنی است که آنتی بیوتیک هایی که مصرف می کنید در واقع بی فایده هستند زیرا نمی توانید ویروس را با آنتی بیوتیک ها بکشید.
علائم عفونت ویروسی سینوس به طور معمول هفت تا ده روز طول می کشد و به طور کلی با استراحت و حمایت طبیعی از رژیم غذایی مناسب و گیاهان یا مکمل های حمایتی خود به خود بهبود می یابند. عفونت های ویروسی سینوس به آنتی بیوتیک نیاز ندارند. هنگامی که هر نوع عفونت سینوسی را تجربه می کنید احتمال بیشتری دارد که یک عفونت ویروسی سینوس باشد.
2- عفونت های باکتریایی سینوس

عفونت باکتریایی به اندازه عفونت‌های ویروسی رایج نیست اما ممکن است تشخیص تفاوت بین عفونت باکتریایی و ویروسی مشکل باشد چون نشانه‌های رایج سینوزیت را دارند. عفونت ویروسی سینوس در برخی موارد ممکن است به یک عفونت باکتریایی سینوس تبدیل شود. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که باکتری در حفره های سینوسی پر از مایع تکثیر می شود.نشانه هایی که عفونت ویروسی سینوس به یک عفونت باکتریایی تبدیل شده است، افزایش شدید علائم، مانند افزایش تراکم یا تخلیه بینی (ضخیم، تیره و یا سبز مایل به زرد) و درد شدید صورت است.
همچنین توجه داشته باشید که تفاوت اصلی بین عفونت های ویروسی و باکتریایی سینوس این است که انواع عفونت باکتریایی معمولا بیشتر از 10 روز طول می کشد. اگر بعد از هفت تا ده روز پس از بهبودی، شکست وجود داشته باشد

ادامه مطلب...

  • سارا مهدوی
  • ۰
  • ۰

کنترل فشارخون پایین

فعالیت هایی که باید انجام دهید

از تغییر آنی حالت نشستن به ایستادن بپرهیزید

هنگام خروج از رختخواب مراقب باشید – به آرامی به حالت نشستن و سپس به ایستاده تغییر حالت دهید.

قسمت سر تخت خود را حدود 15 سانتی متر با آجر یا کتاب های سنگین بالا ببرید

غذای کم و مکرر در وعده های زیاد بخورید – ممکن است خوابیدن یا نشستن بعد از خوردن غذا نیز کمک کند

نوشیدن آب را افزایش دهید

فعالیت هایی که نباید انجام دهید

برای مدت طولانی نشسته یا ایستاده نباشید

به طور ناگهانی خم نشوید و یا تغییر حالت ندهید

نوشیدنی های کافئینی مثل قهوه در شب مصرف نکنید ولی در روز مصرف کنید.

الکل مصرف نکنید

ادامه مطلب...

  • سارا مهدوی
  • ۰
  • ۰

سس مایونز را درست مثل نرم کننده بر روی موهای تمیز و مرطوبتان بمالید. روی قسمت های پایین موهایتان بیشتر تمرکز کنید زیرا که این قسمت ها قدیمی تر هستند و اگر موهای نازکی دارید به قسمت ریشه های موهایتان نمالید.

کلاه حمام (یک کیسه پلاستیک) را بردارید و بر روی موهایتان بگذارید. همچنین می توانید از کلاه های حرارتی استفاده کنید. در این مرحله احتمال جذب سس مایونز افزایش می یابد.

اجازه دهید که به مدت 15 تا 30 دقیقه سس بر روی سرتان بماند.

با شامپویی ملایم سس مایونز را از روی موهایتان پاک کنید. اگر احساس کردید که کمی از سس مایونز بر روی موهایتان باقی مانده دوباره این کار را انجام دهید.

کریستینا، ویرایشگر مجله NC می گوید: «من این روش رو روی موهای فرفری نوع 2 و 3 ام امتحان کردم. می دونستم که این روش جواب نمیده. قبلا مقاله هایی رو در مورد پروتئین سس مایونز نوشته بودیم که خاصیت آب رسانی ندارد و نمی تواند به عنوان روشی برای درمان پروتئین استفاده شود. همینطور طرفدار استفاده از مواد غذایی برای مو نیستم – خیلی کثیف کاریه. مایونز بو هم داره و اصلا لذت بخش نیست. ولی وقتی این روش رو برای موهایم استفاده کردم و دیدم که موهایم به طرز چشمگیری نرم تر شد واقعا شگفت زده شدم. موهایم طوری شد که انگار تغذیه شده است. به طور حیرت آوری، دیدم که خیلی از افراد می گفتند که با استفاده از این روش موهایشان نرم تر، صاف تر و براق تر شد و من هم با آن ها موافق هستم.»

ادامه مطلب...

  • سارا مهدوی
  • ۰
  • ۰

بخش اول: تمرین های بدنسازی

1- خودتان را ملزم به انجام تمرینات سخت تر کنید.

رشد عضله زمانی اتفاق می افتد که ماهیچه ها را به کار بگیرید تا رشته های کوچک پاره شده و این شانس را پیدا کنند که بزرگ تر و قوی تر شوند. وقتی تمرینی را انجام می دهید که ماهیچه هایتان به آن عادت دارند، فرایند عضله سازی اتفاق نمی افتد. فقط زمانی ماهیچه هایتان بزرگ تر می شوند که تا وقتی در آن ها احساس کشش کنید، به تمرین ادامه دهید. بلافاصله پس از تشدید تمرین هایتان می توانید رشد عضلات را ببینید.

 

مطمئن شوید که از وزنه های کافی برای به چالش کشیدن ماهیچه هایتان استفاده می کنید. اگر مبتدی هستید، بهتر است تمرینات بدون وزنه مخصوص ران انجام دهید. اگر این تمرینات برایتان بسیار آسان بود، از دمبل یا هالتر با وزن کافی که بعد از 10 تکرار مجبور به توقفش می شوید، استفاده کنید.

شناخت تفاوت بین محدود کردن خود برای تمرین و آسیب رساندن به خود مهم است. اگر یک مبتدی هستید، برای انجام تمرینات قدرتی بهتر است با یک مربی کار کنید تا درباره ی حدود مخصوصتان بیشتر بدانید.

2- تمرینات سرعتی انجام دهید.

ثابت شده است تمرینات سرعتی –انجام پشت سر هم و سریع حرکات به جای حرکات آرام و ثابت- منجر به رشد عضلات می شوند. وقتی تمرین های مخصوص ران انجام می دهید، این نکته را در ذهن داشته باشید.

نکته تمرینات پرشی، جهشی و بشین و پاشو را به تمرینتان اضافه کنید تا تمام بافت های ماهیچه ها درگیر شوند.

ادامه مطلب...

  • سارا مهدوی