salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

 رازیانه یک منبع غنی از فیبر است که کمک می کند برای مدت طولانی سیر بمانید و از احساس گرسنگی و پرخوری بیش از حد جلوگیری می کند. این امر باعث مصرف کالری کمتر و نهایتا باعث کاهش وزن می شود.

مصرف رازیانه ممکن است با افزایش جذب مواد معدنی و ویتامین ها، به کاهش ذخیره چربی کمک کند.

بعلاوه رازیانه دارای خواص دیورتیک است؛ بنابراین، نوشیدن چای رازیانه می تواند به حذف سموم از بدن کمک کند که به نوبه خود، ممکن است در کاهش وزن مفید واقع شود.

دانه های رازیانه مسئول شروع سوخت و ساز بدن هستند. متابولیسم سالم نکته کلیدی برای از دست دادن وزن از راه سالم و درست است.

رازیانه شامل طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان ها مانند فسفر، سلنیوم، روی، منگنز، کولین، بتا کاروتن، لوتئین و زآگزانتین است که همه آن ها از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و باعث کاهش استرس اکسیداتیو می شوند. استرس اکسیداتیو در بدن می تواند منجر به چاقی، دیابت و شرایط مشابه شود.

روغن های فرار مانند استراگول، فنکون و آنتول موجود در دانه های رازیانه، با ترویج تولید آنزیم های معده به بهبود هضم کمک می کنند. یک سیستم گوارش خوب، کلید کاهش وزن، از راه سالم و درست است.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۱۷
  • سارا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی