salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

مشکلات استخوانی عضلانی

کودکان اغلب از مشکلات استخوانی هنگام انجام بازی های کامپیوتری و ویدئویی شکایت دارند، مثل درد دست، درد گردن و کمردرد. اقدامات ارگونومیک می تواند مشکلات وضعیتی بدن را بهبود ببخشند.مشکلات مربوط به انگشت شست در کودکان که شامل بی حسی و زدن تاول در اثر استفاده بیش از حد از کنترل پلی استیشن بود، گزارش شده است.استفاده بیش از دو ساعت از رایانه می تواند موجب بروز درد در بسیاری از قسمت های بدن شود. همچنین بازی کردن مداوم و طولانی مدت به احتمال زیاد منجر به افزایش درد کمر خواهد شد.بررسی ها نشان می دهد کودکانی که بیش از دو ساعت در روز این گونه بازی ها را انجام می دهند، در مقایسه با کودکانی که در همین مدت تلویزیون تماشا می کنند بیشتر دچار کمردرد می شوند.
مشکلات چشمی

ممکن است بازی های کامپیوتری و ویدئویی با مشکلات بینایی همراه باشند. مشاهده ی بیش از حد صفحه ی نمایشگر می تواند باعث فشار به چشم شود. استفاده ی طولانی مدت از بازی های کامپیوتری و ویدئویی می تواند منجر به سردرد، سرگیجه و استفراغ به علت تمرکز بر صفحه ی نمایشگر شود.با این حال مطالعات خاصی نشان داده اند که بازی های کامپیوتری و ویدئویی می توانند به منظور اصلاح برخی مشکلات چشمی استفاده شوند. یک تحقیق درباره اثرات بازی های اکشن نشان داد افرادی که بازی می کنند در مقایسه با بقیه افراد، دقت بیشتری در دید محیطی و دید مرکزی دارند. اخیرا مشخص شده بازی درمانی به همراه اکلوژن تراپی تا حد زیادی موجب بهبود بینایی در افراد دچار تنبلی چشم می شود.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۱۷
  • سارا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی