salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

مواد مغذی متعدد موجود در انار، از جمله ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای مادران باردار کاملاً ضروری می‌باشند. همچنین ساختمان این میوه برای زنان، در موارد متعددی سودمند است.
۱-گنجینه ای از ویتامین c

یکی از ترکیبات حیاتی موجود در انار، ویتامین c است و مقدار مورد نیازی از این ویتامین در بدن زنان باردار ضروری است؛ زیرا وجود این ویتامین با توانایی بدن برای ساختن آهن از مواد غذایی مصرف شده در ارتباط است. مصرف مکمل‌های آهن در صورتی که هیچ ویتامین c برای جذب آن موجود نباشد، بی فایده است.
۲- غنی از فیبر

انار حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر است. خوردن سبزیجات و میوه های غنی از فیبر، به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلاتی مانند یبوست و سایر مشکلات گوارشی، به زنان باردار توصیه می‌شود. فیبر با تحریک حرکات روده، نقش مهمی در ساده کردن مشکلات تمام بدن و رهایی از ناخوشی بازی می‌کند.
۳- حاوی آنتی اکسیدان

عناصری به نام رادیکال های آزاد، در نتیجه فرایند های مختلف درون بدن تولید می شوند. این عناصر اساساً محصولات دفعی هستند (مانند سم ها) که باید بیرون ریخته شوند؛ اما بعضی از آنها ممکن است در بدن باقی بماند و با سلول‌های سالم و مولکولهای DNA مداخله کنند و باعث آسیب درون بدن شوند. همچنین گاهی اوقات جفت را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. بهترین راه برای مقابله با آنها آنتی اکسیدان ها هستند که انار حاوی مقدار زیادی از آنها است. نه تنها آنها را دور نگه می دارد، بلکه هر آسیبی که ممکن است به وجود آمده باشد را تصحیح کرده و جنین را از آسیب های مغزی ناشی از کاهش مقادیر اکسیژن در حین زایمان محافظت می‌کند.

ادامه مطلب....

  • ۹۹/۰۱/۲۶
  • سارا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی