salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

salemyarA

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

1-کاهش تماس با مواد شیمیایی
مطالعات نشان داده اند که بین تماس با سموم شیمیایی محیطی و ابتلا به آندومتریوز رابطه وجود دارد. یک راه برای کاهش مصرف این مواد شیمیایی، کاهش مصرف چربی های حیوانی بخصوص لبنیات پرچرب، گوشت قرمز و ماهی است. دیوکسینها و PCB ها در چربی حیوانات تجمع میابند و بنابراین یکی از منابع این مواد شیمیایی محسوب میشوند.

نکته ی جالب توجه این است که مطالعات مربوط به رژیم غذایی و آندومتریوز هم از این ادعا حمایت میکند. برای مثال یک مطالعه ی ایتالیایی برروی 504 زن مبتلا به آندومتریوز نشان داد که خطر ابتلا به این بیماری با مصرف گوشت قرمز و ژامبون افزایش میابد. میوه و سبزیجات تازه هم ریسک ابتلا به آندومتریوز را کاهش میدهند.

2- سبزیجات و تخم کتان

شواهدی وجود دارد مبنی براینکه گروهی از موادغذایی گیاهی بنام فلاونس ها از آندومتریوز جلوگیری میکند. منابع غذایی حاوی فلاونس عبارتنداز کلم بروکلی، گل کلم، کلم، بروکسل و کرفس. این موادغذایی به بهبود متابولیسم استروژن کمک میکنند. تخم کتان هم حاوی لیگان و فیبر است که برای بیماری های مرتبط با استروژن کمک کننده است.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۱۰
  • سارا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی